פרקט עץ רעננה

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות השכיחים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העצמת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט עץ רעננה

בחלוף השנים האחרונות התפתח תחום הפרקט עץ רעננה בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים השכיחים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ רעננה מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל פרקט כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב לא פחות שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט עץ רעננה מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה ניתן להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבה של לכה או וורניש ליצירת גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט עץ רעננה אשר מיוצרים מ עץ מלא יוצרים מראה יפה ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנתו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. הוא רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ולפיכך המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט עץ רעננה אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לעיתים פרקט זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. מוצר זה מהווה חלופה משתלמת במיוחד ולכן רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל בתוכו מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. כמו כן טכניקת ההתקנה של פרקט למינציה פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה ממקום למקום במצב של מעבר דירה. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן