פרקט עץ תלת שכבתי מחיר

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך השבחת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי התקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

פרקט עץ תלת שכבתי מחיר מסוגים שונים

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט עץ תלת שכבתי מחיר התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ תלת שכבתי מחיר מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הפרקט עץ תלת שכבתי מחיר מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה קיימת אפשרות להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבה של לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט עץ תלת שכבתי מחיר העשויים עץ מלא מספקים מראה יוקרתי במיוחד. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט עץ תלת שכבתי מחיר אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנתו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט מסוג זה לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקט עץ תלת שכבתי מחיר אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט למינציה מספק חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים הם האנשים אשר מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. מוצר זה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. בנוסף טכניקת ההתקנה שלו קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אפשר להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במידת הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן