סוגי פרקט עץ

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות המועדפים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

אילו סוגי סוגי פרקט עץ קיימים

בשנים האחרונות התפתח תחום הסוגי פרקט עץ בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים סוגי פרקט עץ מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הסוגי פרקט עץ מסוג זה מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה קיימת אפשרות להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

סוגי פרקט עץ אשר מיוצרים מ עץ מלא מעניקים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי סוגי פרקט עץ אחרים: מחירו יחסית גבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולכן המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב סוגי פרקט עץ אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לעיתים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. לרוב השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקי סוגי פרקט עץ אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט למינציה מהווה אלטרנטיבה זולה ויעילה ולפיכך רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. מוצר זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל כמה סוגים של חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. יתרה מכך אופן ההתקנה שלו קלה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה ממקום למקום במצב של מעבר דירה. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן